Kto ma problemy z wypadającymi włosami, niech dołączy do mnie. Z problemem tym borykam się już od jakiegoś czasu. Włosy, które uciekają z mojej głowy znajduję wszędzie: na podłodze, na poduszce, na szczotce i ostatnio nawet w… lodówce. Na szczęście jeszcze nie wyłysiałam (mam nadzieję, że mi to nie grozi). Nie da się jednak ukryć, że wypadanie włosów jest dość uciążliwe. Dlatego też nieustannie interesuje mnie ten temat. Ostatnio natrafiłam na stwierdzenie, że przeciwutleniacze mogą walczyć z wypadającymi włosami. Postanowiłam więc nieco bardziej zagłębić się w ten temat.

Wypadanie włosów to efekt błędów dietetycznych

Wszyscy dietetycy są zgodni: niewłaściwy sposób odżywiania się może mieć wpływ na ogólną kondycję włosów. A to oznacza, że problem będzie możliwy do wyeliminowania, gdy tylko zmienimy swój dotychczasowy jadłospis. W związku z tym w naszej nowej diecie nie powinno zabraknąć witaminy A, witaminy C, biotyny, cynku, żelaza czy miedzi. W wypadaniu włosów znaczący udział może mieć również niedobór kwasu foliowego. Gdy uzupełnimy ich braki, włosy nie tylko przestaną wypadać, ale również odzyskają zdrowy wygląd.

Skoro już była mowa o witaminie A i witaminie C, warto dodać, że kluczową rolę w przypadku problemu łysienia spowodowanego nieodpowiednią dietą są antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze. Okazuje się bowiem, że substancje te – a dokładniej ich niedobór powoduje, że zaczynamy tracić włosy w nadmiarze.

Czym są antyoksydanty?

Antyoksydanty nazywane są przeciwutleniaczami. Są to związki chemiczne, które stanowią ochronę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Z kolei wolne rodniki to substancje, które przyczyniają się do uszkodzenia komórek skóry, w rezultacie czego następuje szybsze starzenie się organizmu. Wolne rodniki zwiększają swoją destrukcyjną aktywność między innymi na skutek niewłaściwego sposobu odżywiania się.

Owoce i warzywa – naturalne źródła przeciwutleniaczy

Najlepiej jest, gdy antyoksydanty dostarczymy pod postacią owoców i warzyw, a także orzechów, ziaren zbóż, rybach czy mięsie.

Do najbardziej popularnych antyoksydantów zalicza się witaminę A oraz witaminę C. Witamina A przyczynia się do utrzymywania w dobrej kondycji komórki nie tylko skóry, ale również komórki włosów. Okazuje się, że niedobory tej witaminy prowadzą nie tylko do wzmożonego wypadania włosów, ale również łupieżu. By dostarczyć odpowiednią dawkę witaminy A należy spożywać około 5000 jm (jednostek masy). Gdzie zatem szukać tego antyoksydantu? Największe ilości znajdują się w karotenoidach (beta-karotenie), czyli żółtych oraz pomarańczowych warzywach i owocach. Spore ilości tej witaminy znajdziemy ponadto w jajkach, tranie oraz wątróbce.

Do grupy silnych antyoksydantów zalicza się również witaminę C. Jej niedobory mogą przejawiać się nie tylko wypadaniem włosów, ale również ich łamliwością oraz rozdwojonymi końcówkami. Należy codziennie spożywać około 60 miligramów tej witaminy. Znajdziemy ją w owocach cytrusowych, jagodach, papryce, ziemniakach czy pomidorach.

Jeżeli więc chcemy pozbyć się problemu wypadających włosów, wówczas koniecznością jest wprowadzenie nowych nawyków żywieniowych. Gdy wiemy, że wraz z pożywieniem nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej dawki antyoksydantów, warto wziąć pod uwagę suplementy diety. Zawierają one wszystkie witaminy oraz składniki mineralne, które mogą rozwiązać problem z nadmiernie wypadającymi włosami. Pamiętajmy jednak, że i przedawkowanie witamin i minerałów może być przyczyną utraty włosów. Dlatego ważne jest, byśmy zalecanych dawek dziennego zapotrzebowania na te substancje.

3,6 k

One thought on “Antyoksydanty na wypadające włosy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *